Volgers

maandag 25 juni 2012

Bloemen Kaartje


Weer is een met de hand gesneden kaartje gemaakt, dat is en blijft toch mijn Favoriet.

De kaart is 27x13.5 cm, deze rillen en vouwen. De tweede kleur is 2 maal 13x13 cm, de derde kleur is 2 maal 12.5x12.5 cm, op 1 ervan hulplijnen zetten, horizontaal, verticaal en diagonaal, Het middelste gedeelte word er uit gesneden. Deze leggen we in LET OP in spiegelbeeld op de tweedekleur, teken het gat over en LET OP snij het  2.5 mm aan alle kanten KLEINER uit, dit doe je ook bij de kaart.  Het lintje is een stukje ijzerdraad, hier krul je de onderkant 2 x om te punt van de tang, om te voorkomen dat de kraaltjes er weer af gaan, je rijgt tot ongeveer 3 cm, het draadje vol, dan krul je ook de bovenkant losjes, 2 x, dan rollen we hem over  de saté prikker heen, iets uit trekken weer. Deze zetten we vast met dubbelzijdig tape, je plakt aan elke kant ook een smal lintje  12 cm, deze “rol “ je tussen de kraaltjes door.
De mal die ik gebruikt is de EH 1863, het plaatje is van MD een wat ouder vel.
Hoop dat jullie het leuk vinden, lees de reacties graag.
Graag tot de volgende keer Ankie

1 opmerking:

  1. hoi Ankie, ik wist niet dat jij ook in blogland was, ik heb me gelijk bij je aangemeld als volger en dat is dus wat ik ook ga doen, ik ga nu nog even verder neuzen op je blog en kijken wat voor moois ik nog meer tegenkom. Misschien vind je het leuk om ook eens een blik te werpen op mijn blog, groetjes, Jeannette (Daventria van de clubs, hoewel ik daar praktisch niet meer ben)

    BeantwoordenVerwijderen


Dank je wel voor de leuke berichtjes, lees ze met veel plezier.
Als je mijn kaartjes leuk vind nodig ik je bij deze uit om mijn Blog te volgen.